یادش بخیر ...

یادمه اول ابتدایی که بودیم یه کتاب فارسی داشتیم . حالا تعداد کتاب های فارسی اول ابتدایی از کتب دانشگاهی بیشتر شده . بخوانیم و بنویسیم و تمرین کنیم و تماشا کنیم و . . .

یادمه ما با  " آن مرد با داس آمد " و . . . حروف رو بلد میشدیم حالا به روش نوین بچه بلد میشه . "سی دی " و "دی وی دی" و اردو و خوراکی اوردن سر کلاس و  . . .

این هم آموزش حروف فارسی دبستان در فردایی نزدیک .

 بچه ها هم رشد کردنا . والا. . .

اطلاعیه


اطلاعیه شماره 1
مصاحبه از داوطلبان واجد شرایط
 
به اطلاع می رساند مصاحبه عمومی- تخصصی از داوطلبان واجد شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران در رشته های تحصیلی مورد نیاز آموزش و پرورش در آزمون سراسری سال 1392 که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور جزء معرفی شدگان قرار گرفته اند انجام می شود.
 
همراه داشتن مدارک ذیل الزامی است :
1- اصل و کپی شناسنامه
2 - اصل و کپی کارت ملی
3 - اصل و کپی دیپلم و یا گواهی تایید شده که در آن معدل سه سال دوره متوسطه درج شده است .
4 - یک قطعه عکس 3*4 ترجیحا عکسی که موقع ثبت نام در آزمون به سازمان سنجش آموزش کشور از طریق پست الکترونیکی ارسال شده است.
 
زمان مصاحبه : از تاریخ 2/6/92 لغایت 10/6/92
ساعت مصاحبه : صبح از ساعت 7 تا 13 و بعدازظهر 14/30 تا 19
مکان مصاحبه : پردیس حکیم فردوسی البرز به آدرس : استان البرز -جاده کرج ملارد - بعد از کانال آب فردیس       منبع: دانشگاه حکیم فردوسی البرز(phfa.ir)

کاردستی

دوستان سلام

تو این پست براتون ی فایل آموزشی رو قرار دادم که ی کاردستی با کاغذِ،شما در این آموزش با کاغذ رنگی یا هر نوع کاغذ دیگه ای که مناسب این کار باشه می تونید ی پایه رومیزی برای گوشی موبایل یا تبلت و یا هر چیز دیگه ای که فکر می کنید بسازید،فقط کافیه که به الگو دقت کنید و با دقت ابعاد رو برای وسیله ای که دارید استفاده کنید.این عکس ی شمای فنیه و شما برای ساختن پایه فایل pdf رو که قرار دادم دانلود کنید.من خودم یکی برای گوشیم درست کردم،یادتون باشه که این ی الگو هست و همه چی به ذوق و سلیقه شما برمیگرده.مطمئنم که خوشتون میاد.در ضمن دوستان پس از کلیک بر روی DOWNLOAD مسیر:

دانلود رایگان>ایجاد لینک دانلود>DOWNLOAD را ادامه دهید،

حجم فایل 215 کیلو بایت

DOWNLOAD

واقعیت هایی محض خنده!!!!(قسمت سوم)

    


سر کلاس زبان عمومی که جا برای نشستن نبود ، استاد برگشت گفت آقا شما ( با من فلک زده بود)
اگه بخوای به کسی بگی بیا اینجا چی میگی ؟!
من با افتخار : come here
استاد : حالا بخوای بگی برگرده اونجایی که بوده چی میگی ؟!
..
من : :-o :-?
خوب استاد میرم اونجا میگم come here
بچه ها =))
استاد : |:
من : |:
دیکشنری انگلیسی : |:
مارو از کلاس انداخت بیرون با این همه نوآوری تو ترجمه فارسی به انگلیسی!!!!!!

 

ادامه مطلبو نخونی ضرر کردی!!!!!!

ادامه نوشته

لیلا خانوم مواظب خودتون باشین ...

اگه اهل سینما و تلوزیون و فیلم باشید یقینا هزار دستان علی حاتمی رو به یاد دارین . فیلمی که عمری جهت ساخت آن صرف شد . شاهکاری که هنوز وقتی نام علی حاتمی رو میبریم به یاد اون میافتیم.

فیلم امام علی رو چی ؟ ساخته ی داوود میر باقری رو دیدین ؟

سربداران رو چی ؟ کارآگاه علوی ؟ و...

                             

همه این اینها آثاری هستن که تو شهرک سینمایی غزالی ساخته شدن. آره . درسته همون شهرک سینمایی که علی حاتمی 3 سال از عمرش رو وقف ساخت اون کرد . علی حاتمی برای ساخت این پروژه ( هزاردستان ) همه ی تلاش خودش رو کرد تا صحنه های جالبی رو رغم بزنه . برای همین هم از عکس های طهران قدیم استفاده کرد و با کمک یه دکوراتور ایتالیایی تونست تو سال 58 یه ماکت از این شهرک بسازه و وقتی به تهران آمد با کمک ولی خاکدان اون رو ساخت .

این شهرک که دارای میدان توپخانه و ساختمان عدلیه و خیابان لاله زار و سینما تابان و گراند هتل و ... هست هم اکنون در  بزرگراه شهید لشگری کیلومتر 15 واقع شده تا چندی پیش محل رفت و آمد گردشگر ها بوده حالا به محل رفت و آمد ...

             

           

میگن باید از یه میراث به خوبی محافظت بشه اما .... خودتون قضاوت کنید :

           

جایی که تا حالا فیلم های تاریخی توش میساختن حالا باید رفت و یه مستند از خودش ساخت.

ساختمان هایی که میتوانستند پرچم فرهنگ و هنر این مملکت رو بسازه حالا شده رسوای زمانه :

            

علی آقا گفته بودی : وقتی که شهرک سینمایی را ساختم جوان بودم اما وقتی با پایان هزار دستان از آنجا بیرون آمدم دیگر پیر شده بودم؛

میخواهم بگم خوبه که الان نیستی وضعیت تلاش عمرت رو نمبینی . پس لیلا خانوم حاتمی که یکی دیگر از میراث علی آقا هستین . مواظب خودتون باشین.

 

 

عرض تسلیت ...

جناب آقای حسن رحیمی معاونت محترم آموزشی و پژوهشی پردیس حکیم فردوسی البرز


تسلیت واژه کوچکی است در برابر غم بزرگ شما

اندوه ما در غم از دست دادن  پــــدر بزرگوارتان در واژه ها نمیگنجد . تنها میتوانیم از خداوند برایتان صبری عظیم و برای آن مرحوم روحی شاد و آرام طلب کنیم . . .



دانشجویان پردیس حکیم فردوسی البرز

داستان کوتاه 4

سلام

ببخشید که این داستان یه کم طول کشید . این چند روزه روی یه مطلب کار میکردم که تا چند روز آینده براتون تو وب میزارم

پیامبر فرموده است :

المومن کیس فطن حذر

ترجمه: مومن هوشیار و دقیق و محتاط است

این داستان در مورد زرنگی یک فرد است . حتما در ادامه مطلب بخونید :

ادامه نوشته

نجوم به زبان ساده !!

تا اجرای کامل تصاویر شکیبا باشید

آلبرت را دوست دارم چون.................

انیشتین      http://th.physik.uni-frankfurt.de/~jr/gif/phys/einst_10.jpg

آلبرت را فردی موفق می دانم چون.............

آلبرت را دوست دارم چون.................

آلبرت را مسلمان می دانم چون................

آلبرت را صلح طلب می دانم چون...............

دوست دارم که شما عزیزان پاسخها را بذارید چون........................؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟(نظرات)

معنای نام کشور های جهان!!!!!

 

    سلام!!!! درود بر همه دوستانم. به همه کسایی که دلم واسشون تنگ شده یا نشده!!!
 تو این پست معنای اکثر اسمهای کشورها رو گذاشتم امیدوارم جالب و سرگرم کننده باشه!!

           

۱.ایران:سرزمین آریایی ها٬ برگرفته از واژهٔ «آریا» به معنی نجیب و شریف
۲.برزیل: چوب قرمز
۳.بریتانیا: سرزمین نقاشی شدگان (لاتین)
۴.بلژیک: سرزمین قوم بلژ از اقوام سلتی، واژه بلژ احتمالاً معنی کیسه می داده
۵.بلیز: یا از نام دزدی دریایی به نام والاس یا از واژه ای بومی به معنای آب گل آلود

 

بقیه کشورها در ادامه مطلب......

ادامه نوشته

ریشه چند اصطلاح عامیانه

>زپرتي :
>واژة روسي Zeperti به معني زنداني است و استفاده از آن يادگار زمان قزاق‌هاي روسي در ايران است. در آن دوران هرگاه سربازي به زندان مي‌افتاد ديگران مي‌گفتند يارو زپرتي شد و اين واژه کم کم اين معني را به خود گرفت که کار و بار کسي خراب شده و اوضاعش به هم ريخته است.
>
>هشلهف :
>مردم براي بيان اين نظر که واگفت (تلفظ) برخي از واژه‌ها يا عبارات از يک زبان بيگانه تا چه اندازه مي‌تواند نازيبا و نچسب باشد، جملة انگليسيI shall have به معني من خواهم داشت را به مسخره هشلهف خوانده‌اند تا بگويند ببينيد واگويي اين عبارت چقدر نامطبوع است! و اکنون ديگر اين واژة مسخره آميز را براي هر واژة عبارت نچسب و نامفهوم ديگر نيز (چه فارسي و چه بيگانه) به کار مي‌برند.
>
>چُسان فسان:
>از واژة روسي Cossani Fossani به معني آرايش شده و شيک پوشيده گرفته شده است.
>
>شر و ور:
>از واژة فرانسوي Charivari به معني همهمه، هياهو و سرو صدا گرفته شده است.
>
>اسكناس:
>از واژة روسي Assignatsia که خود از واژة فرانسوي Assignat به معني برگه داراي ضمانت گرفته شده است.
>
>فکسني:
>از واژة روسي Fkussni به معناي بامزه گرفته شده است و به کنايه و واژگونه به معناي بيخود و مزخرف به کار برده شده است.
>
>نخاله:
>يادگار سربازخانه‌هاي قزاق‌هاي روسي در ايران است که به زبان روسي به آدم بي ادب و گستاخ مي‌گفتند Nakhal و مردم از آن براي اشاره به چيز اسقاط و به درد نخور هم استفاده کرده‌اند.

شروع کلاس ها

http://cs90-vru.ir/wp-content/uploads/2013/08/1012711_497339233687256_1968411676_n.jpgبا سلام خدمت دوستان عزیز،به اطلاع می رسانم که شروع کلاسها از30 شهریور بوده وهمه دانشجویان باید از 24 الی29 شهریور برای تایید واحدهای اخذ شده به سامانه دانشجویی مراجعه نمایند در ضمن در مورد عکس نظر بدید

آزمون فشار

دريافت

حجم: 1.6MB

آسمان خراش هایی از جنس طلا

 

آسمان خراش ( برج ) خلیفه امارات رو دیدین ؟ این عکسشه :

حالا فکر کنید این آسمان خراش از طلا بود ... چقدر ارزش داشت ؟              

شنیدم از فیلیپین چندین آسمان خراش وارد ایران شدن که از طلا ساخته شدن . آره آسمان خراش های طلایی

فکر میکنید اونا چقدر ارزش دارن ؟

منظورم رو درست متوجه شدید. تیم ملی بسکتبال ایران علاوه بر قهرمانی در جام ملت های آسیا به جام جهانی بسکتبال نیز راه پیدا کردند ولی تا به اکنون هیچ پاداشی براشون تهیه دیده نشده ولی چند روز پیش که تیم فوتبال به جام جهانی صعود کرد هنوز با هواپیمای خصوصیشون به ایران نیومده بودن مطلع شدن باید برن لب مرز و ماشین وارد کنن ( که حالا جاییزشون به ۵۰ میلیون پول نقد تغییر یافت ) البته کار اونا رو نمیخواه کم تلقی کنم اما . . .

حالا خودتون قاضی باشید جام جهانی با جام جهانی چه فرقی داره. . . ولی این طور که معلومه فوتبال و بسکتبال خیلی با هم فرق دارن . میگین نه چند وقت پیش همین کار رو با والیبالیست ها انجام دادن

تا کی میخواهیم بی اهمیت ترین کارامون رو بزرگ نشون بدیم و کار های بزرگمون رو بی اهمیت ؟

حداقل نکردن با سوپرایز کردنشون مثل راجر فدرر یه کم خوشحالشون کنن :

 به امید روز های بهتر

 

ورودیهای جدید



با عرض سلام خدمت ورودیهای هنوز نیامده دانشگاه حکیم فردوسی وعرض ادب خدمت دوستان عزیز....
ابتدا سخنم با دوستان هم دانشگاهیمه،یاد جمله بهمن هاشمی هنگام مجری گریش افتادم که میگه:((با من مهربون باش))ما هم سعی کنیم به ورودیهای جدید کمک کنیم تا راحتتر مسیرش
سون رو ادامه بدن
وحالا به ورودیهای هنوز نیومده هم میگم که احترام ترم بالایی ها یادشون نره.......... هر کی هر نظری در مورد ورودیهای جدید داره بده

داستان کوتاه 3

سلام

داستان سوم رو به فقر اختصاص دادم.

بلایی که شاید بی تقصیر دامن کودکانی را گرفته باشد

داستان زیر را از یکی از وب دوستان (البته با اجازه نویسندش) کمی تغییر دادم و در این وب گذاشتم.

با تشکر . . .

ادامه نوشته

300 تومان???!!!

با سلام خدمت معلم دانشجویان،مبلغ مورد نظر را واریز کردید؟نظر بدهید  

سنجش عملکرد

http://www.smstala.ir/wp-content/uploads/581116_239038192875482_1000030sdsf98498_426434_336895260_n.jpg
پسر کوچکی وارد داروخانه شد، کارتن جوش شیرین را به سمت تلفن هل داد. بر روی کارتن رفت تا دستش به دکمه های تلفن برسد و شروع کرد به گرفتن شماره ای هفت رقمی.
مسئول دارو خانه متوجه پسر بود و به مکالماتش گوش داد. پسرک پرسید،" خانم، می توانم خواهش کنم کوتاه کردن چمن ها را به من بسپارید؟" زن پاسخ داد، کسی هست که این کار را برایم انجام می دهد."
پسرک گفت:"خانم، من این کار را نصف قیمتی که او می گیرد انجام خواهم داد". زن در جوابش گفت که از کار این فرد کاملا راضی است.
پسرک بیشتر اصرار کرد و پیشنهاد داد،" خانم، من پیاده رو و جدول جلوی خانه را هم برایتان جارو می کنم، در این صورت شما در یکشنبه زیباترین چمن را در کل شهر خواهید داشت." مجددا زن پاسخش منفی بود".
پسرک در حالی که لبخندی بر لب داشت، گوشی را گذاشت. مسئول داروخانه که به صحبت های او گوش داده بود به سمتش رفت و گفت: "پسر...از رفتارت خوشم میاد؛ به خاطر اینکه روحیه خاص و خوبی داری دوست دارم کاری بهت بدم"
پسر جوان جواب داد،" نه ممنون، من فقط داشتم عملکردم رو می سنجیدم، من همون کسی هستم که برای این خانوم کار می کنه".

سپاس گذار باش

چندی با قرآن


7تصویر خنده دار!

بقیه در ادامه مطلب!

ادامه نوشته

تصاویر جالب!

تصاویر طنز!!!

 

بقیه در ادامه مطلب!

ادامه نوشته

تست هوش!

            

 

  

دقت کنید, تو این تصویر چندتا حیوون هست ؟ اگر بتوانید ۲۵ حیوان را پیدا کنید نشان از هوش سرشار شماست. فراموش نکنید شما تنها ۱ دقیقه فرصت دارید تا هر ۲۵ حیوان را نام ببرید.

منبع:www.beytoote.com

به نظرتون موشه از کدوم مسیر به پنیرش می رسه؟

 

دور از تو غم هجران کشم ای دوست

کم بزن لاف و کم کن از سخنت
بیشتر خوان ز اصل و انجمنت
هرکه کم گفت و بیشتر آموخت
بر گرفته علمِ ، عالم وطنت

:)

ادامه نوشته

ماه کوچک میشود ...

دیگه سحرها از دودکش های خانه هایمان دود فراری نیست. . .

دیگه خروس دلمان در زمان سحر آواز نمیخواند. . .

دیگه مادران  باید  مادرانه نهار و شام بپزند. . .

ماه کوچیک میشه . . .  کوچیک و کوچیک تر. . .

 آخه. . .

عید فطر است و دلم غرق تماشاست
یاد آن ماه عزیزی که به حق اوج تمناست
سائل درگه عشقم که امید است بر آن
هر چه طالب شوم از او همان لحظه مهیاست

امیدوارم اونقدر از این ماه استفاده کرده باشین که چند روز دیگه بگین :

همه چی خوبه فقط دلتنگم                                                                 آخه هیچی مثل دلتنگی نیست. . .

رشته محل هاي تحصيل دانشگاه فرهنگيان

با سلام به دوستان خوبم

امروز رشته هاي تحصيلي پرديس هاي دانشگاه فرهنگيان در کنکور سراسري سال 1392 اعلام شد.

براي مشاهده بر روي تصوير کليک کنيد


داستان کوتاه 2

... و باز هم سلام

الوعده وفا

روز شنبه شد و یه داستان کوتاه دیگه.

ولی خداییش دارید کم کاری میکنید چون نه نظر میدید و نه درخواست میکنید که دوست دارید داستان بعدی در مورد چی باشه.

ولی باز هم عیبی نداره...شاید همه ی اینا دلایل خودش رو داره

داستان امروز در مورد امید و امیدواری هست...

ادامه نوشته

تنها موجودی که هرگز نمیمیرد!!

تنها موجودی که در دنیا هرگز نمی میردگونه‌ای خاص از عروس دریایی است؛ تنها موجودی در دنیا كه عمر جاودان دارد و هرگز نمی‌میرد.

  

 این حیوان ممكن است تنها موجودی باشد كه عمر جاودان دارد. از آن‌جایی كه این عروس دریایی قادر است پس از آخرین مرحله‌ی بزرگسالی، دوباره تغییر شكل داده و به نخستین مرحله‌ی زندگی خود بازگردد، ممكن است هیچ پایان طبیعی برای طول عمر این حیوان وجود نداشته باشد.

 دانشمندان می‌گویند hydrozoan jellyfish تنها حیوانی است كه می تواند بارها و بارها در زمان به عقب برگردد و دوباره حالت بواسیر لحمی خود را (مرحله اول از زندگی) پیدا كند. آن‌ها می‌خواهند بفهمند چه‌طور این حیوان می‌تواند جریان سالخوردگی خود را به حالت معكوس درآورد. از آنجایی كه این حیوان هیچ‌وقت نمی‌میرد، تعداد آن‌ها در اقیانوس‌ها روز به روز در حال افزایش است.

سندرم تونل کارپال(تصویری)

روش های صحیح کار با رایانه



در ادامه چند عكس از عمل جراحي اين عارضه و همينطور تكنيك هاي صحيح استفاده از اين دو ابزار و نيز چند نرمش ساده آورده شده.
 

ادامه نوشته

اندازه گیری به روش الهی...

 

بسم الله الرحمن الرحیم انا انزلناه فی لیلة القدر و ما ادراک ما لیلة القدر لیلة القدر خیر من الف شهر تنزل الملائکة و الروح فیها باذن ربهم من کل امر سلام هی حتی مطلع الفجر

به نام خداوند بخشایشگر مهربان  ما آن (قرآن) را در شب قدر نازل کردیم و تو چه می‌دانی شب قدر چیست! شب قدر بهتر از هزار ماه است فرشتگان و روح در آن شب به اذن پروردگارشان هر امری را نازل می‌کنند  شبی است سرشار از سلامت تا طلوع سپیده. (قرآن کریم، سوره قدر)

از ادامه مطلب غافل نشید...

ادامه نوشته

داستان کوتاه 1

سلام و درود به همه ی اون عزیزانی که طلاهاشون رو خرج کردن و مروارید هاشون رو مورد استفاده قرار دادن تا بتونن مطالب وب ما رو بخونن. . .

قصد داریم از این پس داستان های کوتاهی رو در مورد موضوعاتی بنویسیم.

امیدوارم داستان ها را کامل بخونین و با نظراتتون بیشتر کمکمون کنین

داستان ها یا چکیده ای از ذهن نویسنده است و یا برگرفته از یک کتاب. . .

اولین داستان را با قضاوت زود و نابجا شروع میکنیم. . .

خواهشا ادامه مطلب رو از دست ندین

ادامه نوشته

نگذارید...

بخشش کنید، اما نگذارید از شما سوء استفاده شود.

عشق بورزید، اما نگذارید با قلبتان بد رفتاری شود.

اعتماد کنید، اما ساده و زودباور نباشید.

حرف دیگران را بشنوید، اما صدای خودتان را از دست ندهید . .

 

چاپگر 3بعدی چگونه کار میکند؟؟



---->  برای مشاهده توضیحات به ادامه مطلب مراجعه نمایید --->

ادامه نوشته

نخستین تلاش‌ برای برقراری ارتباط با حیات فرازمینی!

              

  

 یک گروه از دانشمندان، تاجران و فعالان عرصه سرگرمی قصد دارند به جای انتظار منفعلانه برای نشانه‌های حیات هوشمند در کیهان، نخستین تلاش بشری برای ارسال پیام‌های مستمر به هوش فرازمینی را اجرایی کنند.

ادامه دارد.....

ادامه نوشته

جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت بود...

سلام به همه ی همکاران آینده ام و دوستان امروزم

نماز و روزه و عباداتتون قبول

امیدوارم حال همتون خوب باشه

بلکه یه موضوعی مثل این پیش بیاد که بعضی ها یادشون بیفته که تو دانشگاه با بعضی های دیگه دوست بودن وباید  بعضی وقتا ازشون خبری بگیرن  و. . .

بگذریم نمیخواهم گلایه کنم از اون بعضی ها بلکه میخواهم یه خبر بهتون بدم

دیروز از طرف دانشگاه یه اس ام اس ( آخ ببخشید پیام کوتاه ) اومد که در خصوص واریز علی الحساب هزینه ها به سایت دانشگاه مراجعه کنید.

دیروز که هر کسی رفت خبری نبود ولی امروز رفتم و دیدم و خوندم و . . .

موضوع از این قراره : تا سوم مرداد ماه باید مبلغ ۳۰۰۰۰۰ تومــان (اوه اوه چقدر صفر داره...) رو به حساب دانشگاه واریز کنیم و فیش رو به شماره ی دانشگاه فکس کنیم یا حضوری به دستشون برسونیم.

خلاصه با در نظر گرفتن واریز نشدن حقوق تیر ماه و پس انداز هایی که ندارید(البته خیلی هاتون)باید بریم دنبال یه وامی چیزی بگردیم. . .

اگه کسی هست که صد تومن دستی به ما هم بده خبرمون کنه

واقعا میگم : جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت بود ؟؟؟؟؟؟؟ آیا ؟

شماره ها رو هم میزارم که اگه کسی نتونست تو سایت ببینه اینجا مشاهده کنه و بعدا نگه ندیدم و . . .

حساب ۲۱۷۳۰۷۶۰۰۱۰۰۲ به نام پردیس حکیم فردوسی نزد بانک ملی

شماره فکس جهت ارسال فیش : ۰۲۶۳۶۵۰۴۶۳۰

به امید روزهایی که دوباره همتون رو تو دانشگاه ببینم. . .

راستی آهای بعضی ها خیلی دلم برات تنگ شده

خداحافظ همتون. . .